לוגו מוביייל

תכנון מערכת סולארית

כאשר אנו ניגשים לתכנון מערכת לקראת הקמת מערכת סולארית, בדיקת ההיתכנות

הראשונה היא למעשה יצירת הדמיה של פריסת הפאנלים על גבי גג המבנה שלכם. כדי להתניע את התהליך של תכנון והקמת מערכת סולארית, אנו נשאל מספר שאלות, כמו מה גודל הגג, ממה הוא בנוי, באיזה אזימוט הוא נמצא מול השמש, אילו אובייקטים קיימים על הגג, מה גובה החומות, מהם הדגשים האסטתיים שחשובים לכם ועוד. כל הפרטמטרים הללו בסופו של תהליך יעזרו לנו להעריך מה תהיה התפוקה של המערכת וכיצד ניתן למקסם את הייצור שלה.

  1. כיווני שמיים ומיקסום תפוקה – השמש היא מרכז מערכת מערכת השמש שלנו, אנו נעים סביבה במסלולים קבועים בעקבות כוח המשיכה שלה. במדינתנו שטופת השמש, נהוג לחשב לפי ממוצע של 1,700 שעות שמש מלאות בממוצע בשנה. נתון זה עוזר לנו להבין מה פוטנציאל הייצור של כל מערכת לפי ההספק שלה (KWP). למשל מערכת מותקנת בהספק 10 KWP, במיקום גיאוגרפי יעיל, הבנויה באזימוט לכיוון דרום וללא הצללות אמורה לייצר כ-17,000 קוט"ש בשנה. לפי חישוב של 1,700 שעות שמש כפול 10 קילוואט פיק מותקן, מה שנותן את הערכת הערכת הייצור השנתי. השמש שלנו בישראל נעה לאורך הצד הדרומי של השמים, מראשית היום בכיוון מזרח במשך דרך רוב שעות היום ומסיימת את דרכה בצד מערב. לכן, פאנלים שיונחו לכיוון דרום יקבלו הכי הרבה חשיפה לשמש ולכן הכיוון האופטימאלי. במידה ונתקין את הפאנלים לכיוון מזרח או מערב נצפה לקבל כ-14%-15% פחות ייצור בהשוואה לפאנלים המופנים לכיוון דרום. שיפוע הנחת הפאנלים גם כן, משפיע על פוטנציאל הייצור של המערכת כאשר 27 מעלות מהוות את השיפוע האופטימלי. נציין כי בדר"כ בהתקנה על גגות בישראל לא נצליח לבנות בשיפוע האופטימלי לכך מספר סיבות: א. ככל שהשיפוע גבוה יותר כך גם המרחק הנדרש בין מקבצים הפאנלים. וכך למעשה יותר חלקים מהגג יישארו ריקים מפאלנים סולאים, והתפוקה הכללית תרד משמעותית. ב. נושאים אסתטיים והצורך בהתאמה לשכונות מגורים.
  2. ניצול גג מיטבי – כדי לנצל את הגג בצורה הטובה ביותר, נשאף לנצל את כלל השטחים הפנויים, במינימום הפרעות ולצד פריסת הפאנלים גם לאפשר גישה נוחה לביצוע אחזקה ותחזוקה בעתיד. הן למערכת הסולארית שהוקמה והן לאובייקטים הנוספים שעל הגג. משפיע נוסף על ניצול הגג הוא השיפוע שבו יונחו הפאנלים. הכלל אומר, ככל שהשיפוע גבוה יותר (עד כ-27 מעלות), מחד המערכת תייצר יותר ומאידך המרחק בין מקבץ למקבץ יהיה צריך להיות גדול יותר כדי למנוע הצללה של המקבץ הצפוני יותר, משמכ יותר שטח גג יוקדש למרווחים ופחות לפאנלים. דבר נוסף המשפיע מאוד על ניצול הגג למערכת סולארית הוא מיקום האובייקטים השונים על הגג לרבות מזגנים, צ'ילרים, דודי שמש, וכיו"ב. לעיתים ייתכן שכדאי לבצע הזזה של האובייקטים על הגג לחלק אחר בגג כדי למקסם את ניצול שטח הגג. לרוב יועברו האובייקטים לחלק הצפוני של הגג, כיוון שכך הצל שהאובייקטים האלו מייצרים יוטל על אזורים בהם אין שימוש של המערכת הסולארית.
  3. הדמייה וסימולציה למערכת סולארית – לאחר יצירת קשר עם פרינרג'י, בשלב הראשון היועצים הסולארים שלנו יכינו עבורכם תכנית פריסת פאנלים על גבי הגג הספציפי שלכם. הסימולציה הזו תאפשר לכם לקבל תמונת מצב של הגג ויכולת הניצול שלו לצד הבנה של השיקולים הנדרשים בתכנון המערכת הסולארית. אנו מאמינים שכדי לקבל החלטה משמעותית במעמד שבו אתם נמצאים יש צורך בקבלת כלל פרטי המידע על מנת שתוכלו לקבל החלטה מושכלת הלוקחת בחשבון את הצרכים שלכם. אז בקלילות, השאירו את הפרטים ואנו נדאג לתת לכם את הכלים לקבלת ההחלטה.
  4. השפעת צל והסתרות על התפוקה של המערכת הסולארית – לצד מיקום האתר שבו מוקמת המערכת, האזימוט של הצבת הפאנלים אל מול השמש ושיפוע בניית הפאנלים ישנו פרמטר נוסף המשפיע על תפוקת המערכת. פאנלים סולארים מייצרים בזכות פגיעה של קרני האור (פוטונים) בפאנל הסולארי ולא על בסיס חום. כפועל יוצא אנו נשאף לתכנן את המערכת הסולארית ללא הצללות שכן אלו יפגעו בייצור החשמל הכולל. לכן, יש לקחת בחשבון מניעת הצללות מאובייקטים שונים על הגג כמו חומות המבנים, דודי שמש, מזגנים, צ'ילרים, ארובות, צלחות יס וכיו"ב. נציין כי גם הצללה חלקית של פאנל עשויה לגרום להורדה משמעותית בתפוקת הפאנל ולכן אנו ממליצים לכם/ן לקבל תכנון מדויקת של פריסת הפאנלים לפני התקנת המערכת.
  5. גם לפן האסתטי יש חשיבות בנושא הקמת מערכת סולארית. לכן בפרינרג'י אנחנו יודעים מייצרים סימולציית תלת מידמ של איך ייראה הגג שלכם עם הפאנלים עליו. התהליך הזה יכול לעזור לכם לקבל החלטות שיכתיבו את תכנון המערכת. אחד הפרמטרים למשל בתחום הזה יהיה עד כמה אנחנו רוצים שיראו את המערכת כשמסתכלים לכיוון המבנה?

רוצים לשמוע עוד?
השאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן