לוגו מוביייל

עמדות טעינה

כבעלי רכב חשמלי אתם עוזרים בהגנה על הסביבה ומשפרים את איכות חייכם וחיי הסובבים אתכם.
הצטרפו לאלפים שכבר התקינו עמדת טעינה משלהם.

עמדות טעינה

כבעלי רכב חשמלי אתם עוזרים בהגנה על הסביבה ומשפרים את איכות חייכם וחיי הסובבים אתכם.
הצטרפו לאלפים שכבר התקינו עמדת טעינה משלהם.

הטעינו את הרכב החשמלי שלכם בצורה ירוקה ובקלות בבית הפרטי שלכם. עמדה המתאימה לתשתית החשמל הביתית שתאפשר שגרת חיים נוחה.

להמשך קריאה>>

חושבים למרחק רוצים להתאים את הבניין לעתיד? עמדות טעינה משותפות בעלות טכנולוגיה לניהול עומסים ופתרון ייעודי חכם לניהול צריכת החשמל וגבייה מדיירי הבניין.

להמשך קריאה>>

גלו הזדמנות אמיתית לחיזוק הקשרים עם עובדיכם ואף לחסוך בצורה משמעותית בהוצאות החברה.

להמשך קריאה>>

עמדת טעינה המאפשרת שימוש נוח לבעלי רכבים חשמליים. עמדת טעינה חכמה שתאפשר לכם ניטור, בקרת עומסים, אפשרות סליקה, אפליקציה לניהול העמדה, מערכת תשלום, פלטפורת ניהול, מעקב וניטור.

להמשך קריאה>>

למה כדאי להקים עמדת טעינה לרכב חשמלי

חסכון כספי

עמדת טעינה פרטית חוסכת עלויות טעינה גבוהות במקומות ציבוריים.

ניהול זמנים - חסכון בזמן

תוכלו לטעון מתי שרק תרצו בלי צורך להתחשב בגורמים נוספים.

יציאה לדרך עם טעינה מלאה

טעינה בריאה יותר למצבר. טעינה לאורך זמן מטיבה עם איכות החיים של סוללות הרכב. יציאה לדרך עם טעינה מלאה מובילה למינימום הפתעות ומקסימום נוחות.

ניהול עומסים, מעקב וניטור

תאפשר לכם לנהל בצורה נוחה ובטיחותית את תשתית טעינת הרכבים החשמליים.

שאלות נפוצות

רכב חשמלי הוא רכב המונע על בסיס סוללות המאפשרות לו טווח נסיעה. במקום למלא דלק מחברים את הרכב לעמדת הטעינה אשר מזרימה חשמל לפי סוג העמדה וסוג הרכב. בממוצע הרכב יסע בין 300-450 קילומטר לאחר כל הטענה.

זמן טעינה ממוצע בטעינת AC ממצבר ריק למלא הינו 3-6 שעות בהתאם לסוג הרכב. הטעינה במטען ביתי מתבצעת בזרם AC שבה מגיע מתח מארון החשמל לעמדת הטעינה ללא המרה. קצב הטעינה נמוך יותר מטעינת DC המוגדרת כטעינה מהירה.

תשתית החשמל משפיע על עמדת הטעינה ולהפך. שקע חשמל חד פאזי יכול להטעין רכב בודד אך קצב הטעינה שלו יהיה נמוך משקע תלת פאזי. ככל שיותר רכבים מטעינים על אותה תשתית חשמל ידרשו לבצע התאמות בגודל החיבור אל מול כמות הרכבים.

בבית פרטי בעל חניה בטאבו שבו החשמל מגיע מלוח החשמל של הדייר – אין צורך באישור אך יש מספר צעדים שעליכם לבצע. ראשית, הודיעו לועד הבית 15 ימים לפני תחילת העבודות. אנחנו ממליצים תמיד לעבוד בשיתוף פעולה כדי להימנע מהטרדות וכדי לקיים חיים משותפים טובים. במהלך התכנון עליכם לוודא כי עמדת הטעינה לא פוגעת בנראות של חזות בניין. ההתקנה כמובן חייבת להתבצע על ידי חשמלאי מוסמך בהתאם לחוק החשמל.

נכון להיום, החקיקה בישראל אינה מסדירה מאופן מוחלט את נושא הטענת הרכבים החשלמיים ולכן אנו נסמכים על החלטות, הוראות של חוק המקרקעין ופסיקות בתי משפט.

היום החקיקה בישראל מחלקת את קבלת האישורים להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי לפי קטגוריות. נציין כי, שילוב רכבים חשמליים במבנים קיימים ו/או כאלו שלא הכינו תשתיות מראש גרמו למורכבות במספר סוגיות שעליהן צריך לתת את הדעת.

ראשית, במידה ומדובר בחניה פרטית בבניין משותף ועמדת הטעינה מחוברת לארון החשמל הפרטית שלכם אז אין קושי משפטי מיוחד, התקנת עמדת טעינה ברכוש משותף נחשבת שימוש סביר. ייתכן ונציגות הועד תדרוש לבקש לראות ביטוח צד ג'. 

במצב בו החניה הינה רכוש משותף כלומר, החניה איננה רשומה על שמכם בטאבו אתם תדרשו לקבל אישור מוועד הבית כדי לבצע את ההתאמות הנדרשות. 

במצב המתואר ועד הבית נדרש להקים עמדת טעינה משותפת לדיירי הבניין ובהסכמה. בשלב זה אנו ממליצים לבצע סקר היתכנות ובניית תכנית אסטרטגית עבור כלל דיירי הבניין בהסתכלות ארוכת שנים. בגיבוש התכנית תוכלו להבין איזה תשתית חשמל נדרשת? כמה רכבים חשמליים עתידיים לעשות שימוש בעמדות המשותפות? כיצד מתקזזים ומבצעים גבייה כספית? איך ניתן לבנות מערכת לניהול עומסים? כיצד ניתן לדאוג לשילוב רכבים חשמליים בעתיד? אסתטיקה ועלויות הפרויקט.

אפשרות נוספת היא קבלת אישור מועד הבית להתחברות למונה של ועד הבית וביצוע התקזזות מולם.

אנו לא ממליצים על אפשרות זו מפני שהיא נקודתית ותמנע בעתיד אפשרות שילוב של רכבים נוספים לאור עומס בתשתית החשמל.

נתחיל מהשורה התחתונה: עמדת טעינה לא מהווה סכנה. ראשית, נבדיל בין סוגי קרינה שונים על בסיס אורכי גלים. בחלוקה גסה מתייחסים לגלים בספקטרום האלקטרומגנטי בתדרים נמוכים כקרינה בלתי מייננת ולגלים בתדרים גבוהים כקרינה מייננת. 

עמדת הטעינה בדומה לכל מוצר חשמלי פולטת קרינה בלתי מייננת. ישנם מחקרים רבים בתחום, אך התפיסה הכללית גורסת כי איננה מסוכנת במידה ואנו לא נמצאים בצמידות ובחשיפה ממושכת.

נכון להשתמש במונח אחר לתיאור ההבדלים והוא TYPE שמגדיר את שיטות הטעינה. 

החלוקה הינה: טעינה איטית, טעינה מהירה וטעינת מואצת.

הבדל בין טעינה איטית לטעינה מהירה היא בשעות הטעינה שמוערך כ-4\5 שעות נוספות. הסיבה להבדלים ביניהם נובעת מהספק החשמלי של עמדת הטעינה וסוג הכבל שבו משתמשים לטעינת הרכב. 

טעינה איטית תתבצע בהספק של כ-3.5KW לעומת טעינה בהספק הנע בין כ-7KW ל-22KW. 

העמדות המתוארות בפסקה זו יקראו גם עמדות AC. 

מן העבר השני, ישנן סוג אחר של עמדות הנקראות DC והן מצליחות להטעין את הרכב בזמן של כשעה. 

עמדות אלה יקרות להתקנה ודורשת הספק עבודה גבוהה מ-50KW. בדרך תמצאו את עמדת ה-DC בחניונים, תחנות דלק, מרכזים מחריים וכו'. 

התשובה היא כן ונוסיף כי מומלץ מאוד לבטח אותה כמו כל רכוש אחר שלכם. מומלץ לרכוש כיסוי ייעודי שנועד לכסות נזקים לצד שלישי וכן, לבטח את העמדה בפוליסה הכוללת נזקים כגון שריפה, פריצה וגניבה. נציין כי עמדת הטעינה איננה נכללת בדר"כ בביטוח הרכב ויש לשים לב לנושא. 

ישנן עמדות טעינה ייעודיות לכך, בדרך כלל נמצא אותן בחניונים ציבוריים או בעסקים. 

כדי שניתן יהיה להטעין מספר רכבים תחת אותה עמדה יש צורך לוודא את תשתית החשמל וכי יש מערכת לניהול עומסים.

ניתן להטעין את הרכב באמצעות כבל חשמל רגיל המתחבר לשקע הביתי, זהו כבל ייעודי המאפשר את החיבור לשקע החשמל. בשימוש במצב זה, נעשה שימוש במטען נייד מיוחד שבדר"כ מגיע עם הרכב. 

נזכיר כי טעינה הרכב בשקע רגיל היא טעינה איטית מאוד והיא לא טובה כתוכנית עבודה לשימוש קבוע.

בספטמבר 2022 השיק משרד האנרגיה והתשתיות מאגר מידע על עמדות הטעינה לרכבים חשמליים עבור ציבור נהגי ונהגות הרכב החשמלי בישראל. 

מוזמנים להיכנס ללינק: https://cellocharge.com/

רוצים לשמוע עוד?
השאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן