לוגו מוביייל

הביקוש לפאנלים בעולם מביא לעליית מחירים

אחרי חודשים רבים שהשוק הסולארי נהנה מירידת מחירים של פאנלים, אנחנו רואים לראשונה עליית מחירים שנובעת מאירועים יוצאי דופן בסין, שהיא כידוע היצואנית המרכזית של פאנלים סולאריים בעולם. המצב החדש כבר מורגש אצל היבואנים בארץ, כאשר גם יש מחסור בסחורה זמינה מה שכמובן מביא למחירים גבוהים.

בחודש אוגוסט, אירעו חמישה פיצוצים במפעל בסין שנגרמו מתקלה ביחידת זיקוק. המפעל שייך לחברת GCL, מיצרניות פולי-סיליקון הגדולות בעולם, אשר מייצרת 48 אלף טון פולי-סיליקון בשנה. האומדן הוא שמעל 10% מייצור הפולי-סיליקון העולמי נפגע כתוצאה מכך. מצב זה עלול להשפיע על ההיצע למשך תקופה ארוכה ולהוביל לכך שיצרנים אחרים יעלו את המחירים שלהם ב -17%.

במקביל, סין התחייבה להתקין במחצית השניה של שנת 2020 25GW. כעת, שיש ביקוש מקומי בהיקף גדול, אחוז נכבד מהסחורה תישאר בגבולות סין ולא יגיע לשוק הגלובלי. יחס הביקוש-היצע יגדל באופן שיוביל לעליית מחירים בשיעור של 15%.

לסיכום, חברת PV InfoLink העלתה את תחזיתה לביקוש לפאנלים סולאריים ל-121.1GW. בעיות שינוע ולוגיסטיקה הקשו על התקנות בעולם, אולם תכניות ההתאוששות של מדינות ברחבי העולם שכללו הרחבת פרויקטים של אנרגיה סולארית העלו ביקושים. הביקוש בשוק הסיני עלה מעט לעומת 2019, אמריקה הלטינית והודו סבלו מירידת ביקושים ב-Q2 אך צפוי המצב להשתפר החל מ-Q3.

לינקים למקורות:

European solar set for surge as 2020 targets loom

As countries reopen, market recovery begins

Explosions at China GCL facility threaten 10% of global solar production

רוצים לשמוע עוד?
השאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם

דילוג לתוכן