לוגו מוביייל

מידע חשוב על אנרגיה סולארית וירוקה - גג סולארי

מרכז מידע

 "מומחים בייעוץ, ייזום וניהול פרויקטי אנרגיה מתחדשת"

קירוי מבנים

אנו מתמחים בתחום החדשני של פתרונות פוטו-וולטאיים משולבים בבניינים (BIPV).

Building Integrated Photovoltaic (BIPV) היא גישה חדשנית לניצול אנרגיה סולארית על ידי שילוב של פאנלים סולאריים בתור חומרי בניין. בניגוד לפאנלים סולאריים מסורתיים, המותקנים כמאפיין נוסף על הגג או השטח של הבניין, מערכות BIPV נועדו לשמש כמרכיבים פונקציונליים של הבניין עצמו.

...קרא

עמדת טעינה בשטח ציבורי

הדרישה לרכבים חשמליים בעלייה וכך גדלות ההזמדנויות העיסקיות בתחום.
אתם בעלי שטחי נדל"ן מסחרי? יש ברשותכם החנות שלכם שטחי חניה? מועצה מקומית?
יש לכם הזדמנות ליצור TRAFFIC ולהגדיל את החשיפה הטבעית לצד שיפור השירותים שאתם מציעים.

...קרא

עמדת טעינה בעסק

אתם מעסיקים עובדים? בעלי צי רכבים? עובדיכם מגיעים עם רכבים למקום העבודה?
זוהי הזדמנות אמיתית לחזק את קשרים עם עובדיכם ואף לחסוך בצורה משמעותית בהוצאות החברה.

מיומה הראשון חברת פרינרג'י הציבה יעד להוביל את המהפכה הסביבתית על ידי הנגשת פתרונות נוחים ללקוחותיה.

...קרא

עמדת טעינה בבניין משותף

הביקוש לתשתיות הטענת רכבים חשמליים נמצא בצמיחה קבועה. עבור בנייני מגורים תשתית שבה יש איזון בהספקי החשמל, מערכות ניהול אנרגיה, מערכות ניטור וסליקה הפכו להיות חיוניים מתמיד.

מיומה הראשון חברת פרינרג'י הציבה יעד להוביל את המהפכה הסביבתית על ידי הנגשת פתרונות נוחים ללקוחותיה.

...קרא

עמדת טעינה בבית פרטי

שוק הרכב החשמלי הביא לסף דלתנו מהפכה שבסופה, עולם התחבורה יראה אחרת ממה שהכרנו. מגמת המעבר לרכבים חשמליים הינה עובדה מוגמרת בעולם ובישראל. בשנים הקרובות יחלו להיכנס לתוקף הוראות אשר אוסרות לייבא ואף למכור רכבים בעלי מנועי בנזין ודיזל. בהיקפי המכירות, גם כאן יש הצהרת כוונות ובסוף שנת 2022 התבשרנו כי הייתה צמיחה של 37% בהשוואה לשנה הקודמת.

...קרא

אגירת אנרגיה למנותקי רשת

מערכות מנותקות רשת (OFF-GRID) הן מערכות סולאריות מבוססות סוללות האפשרות לספק חשמל לצרכנים ללא תלות ברשת החשמל. ישנם אנשים המרוחקים מרשת החשמל או שאין בידם להתחבר לרשת וצריכים לספק חשמל למבנה עבור צרכים שונים.

איך הפתרון יכול לפתור את הבעיה?

...קרא

חשמל כשר

חשמל כשר הוא מונח אשר מתייחס לחשמל המיוצר ללא מגע אדם ובתהליך אוטומטי.

לאורך השנים קהילות דתיות מצאו עצמן במורכבות הלכתית בכל הנוגע לשימוש במוצרי חשמל ביום השבת. החשמל המיוצר בתחנות הכוח בימי שבת וחגים מיוצר על ידי יהודים ולכן נתפס כחילול.

...קרא

אגירת אנרגיה למפעלים

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה בעלות החשמל הגופים שמושפעים מעלייה זו הם מפעלים ותעשייה שנמנים על צרכני החשמל הגדולים. מעבר למחירי החשמל המאמירים ישנן תקלות ברשת החשמל שפוגעות ברצף האספקה פעולה שעשויה לגרום נזק גדול הן מבחינת כלכלית והן מבחינה טכנית למכונות השונות.

...קרא

אגירת אנרגיה לבתים פרטיים

ככל שמחירי האנרגיה ברחבי העולם ממשיכים לעלות והפסקות חשמל הופכות לנפוצות יותר, בעלי בתים פונים להקמת מערכות סולאריות כדי להפחית את התשלות שלהם ברשת החשמל. למרות הכדאיות הרבה, היכולת של מערכות סולאריות בלבד מוגבלת לשעות היום בלבד.

...קרא

מערכת סולארית בחניונים

חניונים הם שטח שאינו מנוצל אף שהם יכולים להוות מקור רווח משמעותי.
תמ"א 10/ד/10 מאפשרת היתר להקמת מתקנים בייעודים ושימושים שונים.
חניון סולארי הוא מבנים אשר הוקמו קונסטרוקטיבת עבורו ועליהם מותקנים פאנלים סולארים אשר קולטים את קרני האור והופכים אותם לאנרגיה חשמלית.

...קרא

עמדות טעינה בבנייני מגורים

הביקוש לתשתיות טעינה ממשיך לגדול. במיוחד עבור בנייני מגורים בהם מספר רב של רכבים חשמליים ישנה חשיבות רבה, באיזון הספקי חשמל, מערכות ניהול אנרגיה ומערכות אחסון אנרגיה שהפכו להיות חיוניים מתמיד.

...קרא

אגרו-וולטאי – חקלאות סולארית

ההתעניינות הרבה בנושא האגרו-וולטאי בישראל נובעת מהרצון להטמיע אנרגיות מתחדשות בהיקפים גדולים, לפי החלטות הממשלה ולאור העבודה שקיים מחסור רב בשטחי קרקע במדינה. קרקע היא משאב מוגבל בפרט במדינה כקטנה כמו ישראל.

...קרא

תכנון מערכת סולארית

כאשר אנו ניגשים לתכנון מערכת לקראת הקמת מערכת סולארית, בדיקת ההיתכנות
הראשונה היא למעשה יצירת הדמיה של פריסת הפאנלים על גבי גג המבנה שלכם. כדי להתניע את התהליך של תכנון והקמת מערכת סולארית, אנו נשאל מספר שאלות, כמו מה גודל הגג, ממה הוא בנוי, באיזה אזימוט הוא נמצא מול השמש, אילו אובייקטים קיימים על הגג, מה גובה החומות, מהם הדגשים האסטתיים שחשובים לכם ועוד.

...קרא

הביקוש לפאנלים בעולם מביא לעליית מחירים

אחרי חודשים רבים שהשוק הסולארי נהנה מירידת מחירים של פאנלים, אנחנו רואים לראשונה עליית מחירים שנובעת מאירועים יוצאי דופן בסין, שהיא כידוע היצואנית המרכזית של פאנלים סולאריים בעולם. המצב החדש כבר מורגש אצל היבואנים בארץ, כאשר גם יש מחסור בסחורה זמינה מה שכמובן מביא למחירים גבוהים.

...קרא

מערכת סולארית בבית פרטי

יש לכם בית עם גג פרטי? איזה כיף יש לכם הזדמנות להרוויח מכל הכיוונים! אם אתם קוראים את שורות אלה סימן שברגע זה הגג שלכם משתזף לו בשמש. אם תמשיכו איתנו עד סוף העמוד תגלו איך אתם יכולים להפסיק לשלם הוצאה קבועה, להרוויח ואף לעשות טוב לעולם בו אנחנו חיים.

...קרא

הביקוש למערכות סולאריות בעולם בשיא של כל הזמנים

לכבוד הכנס השנתי של העולם הסולארי בתערכות האינטר סולאר שנערכה החודש בגרמניה, התחזיות לשנה הקרובה מתפרסמות:
בסין צפויים להתקין 25 ג'יגה וואט של מערכות סולאריות במחצית השנייה של 2019 (לפי נתוני יצרן הפאנלים GCL הסיני).
לשם השוואה, בישראל כושר ייצור החשמל הקיים מכל המקורות בקושי עובר את ה-17 ג'יגה.

...קרא

לראשונה מזה שנים, מחירי פאנלים סולארים עולים בכל העולם. גם בישראל

המחיר של פאנלים סולארים (המחיר לוואט) נמצא בירידה מתמשכת לאורך שנים רבות. בעיקר הודות לחידושים טכנולוגים ולהתייעלות בייצור תאי הסיליקון והרכבת הפאנלים הסולארים (במיוחד בסין). בסה"כ מצבנו כיום נפלא, כאשר המחירים היום הינם מחצית ממה שהיו לפני עשור.

...קרא

מערכת סולארית בבית עסק

למי זה מתאים?
יש לך גג הגדול מ-200 מ"ר? אם אתם בעלי עסק, משקים, מבני תעשייה, מוסדות אקדמייה או כל מבנה אחר בעל שטח גג גדול יש לכם הזדמנות לעשות עסקה שפשוט אין שניה לה.

...קרא

נפסקה ההרשמה להסדר מונה-נטו

לאחר שביוני האחרון חברת החשמל הפסיקה לטפל בזימון רישומים למונה-נטו בעקבות הגעה לסוף המכסה של ההסדרה הוותיקה משנת 2015.
רשות החשמל הודיעה, כבר ביוני, על הגדלת המכסה במאה וחמישים מגה-וואט נוספים.

...קרא

בשורות נפלאות האסדרות החדשות יוצאות לדרך

שבוע חגיגי למערכות סולאריות בישראל. ביום שלישי (28.8.18), מגיע הרגע לו מחכים זמן רב (מאז ההכרזה בדצמבר 2017) והאסדרות נכנסות לתוקף רשמי ברשומות משרד המשפטים. האסדרות התעריפיות החדשות לגגות סולארים יוצאות לדרך וגם האסדרה הותיקה "מונה נטו" חוזרת למסלול, לאחר שנכנס לתוקף רשמי הרחבת המכסה עליה הוכרז ביוני האחרון.
לאחר המתנה של מספר חודשים, החל מהשבוע:
האסדרה התעריפית לגגות סולארים היא האסדרה החדשה שתצא לפועל בסוף החודש לראשונה.

...קרא

היכונו לביאת שמש אוגוסט

הקיץ כבר כאן ושעות השמש בשיא. לא כולם יודעים את זה, אבל גג הבית שלכם הוא הגב הכלכלי שלכם. רשות החשמל תשיק באוגוסט הקרוב קמפיין נרחב להעלאת המודעות לכדאיות הכלכלית של גג סולארי. הקמפיין להכרת " הגג הכלכלי " מגיע במקביל לכניסתן לתוקף של האסדרות התעריפיות לגגות סולארים באוגוסט הקרוב.

...קרא

יום חג לאנרגיה סולארית בישראל

חודשים מאז הכריזה חברת החשמל כי יבוא שינוי בתחום האנרגיה המתחדשת, אתמול (27 מרץ, 2018) פרסמה רשות החשמל את האסדרה החדשה למתקנים סולארים לייצור חשמל על גגות, מקורות מים, חניונים, פרגולות וקרקעות. האסדרה החדשה מתרכזת בגגות קטנים (עד 100KW) שבמסגרתה מובטח תעריף של 48 אגרורות לקוט"ש למערכות עד 15KW ו-45 אגורות לקוט"ש למערכות עד 100KW. התעריפים מובטחים ל-25 שנה ואינם צמודים למדד.

...קרא

האם יש סכנת קרינה ממערכות פוטו-וולטאיות לייצור אנרגיה סולארית?

נתחיל משורה תחתונה: לא. אין סכנה. בטח לא כזו שיותר גדולה מכל מכשיר סלולארי שאתם סוחבים צמוד עליכם כל היום.
לא מעט אנשים, לפני שהם מתקינים אצלם בבית מערכת סולארית לייצור חשמל, שואלים אותנו האם יש קרינה מסוכנת? אז התשובה הקצרה היא שאם מתקינים את המערכת כמו שצריך, ולפי התקנים, אין שום סכנה מיוחדת ששווה להתייחס אליה. ועכשיו להסבר קצת יותר מעמיק:
אז מהי הקרינה המדוברת?

...קרא

אושר סופית: הטבות מס ליצרני חשמל קטנים

לכבוד סוף שנת 2016, אושרו בכנסת מספר מהלכים שהופכים מערכות סולאריות פרטיות למשתלמות במיוחד!
פטור ממס הכנסה ומע"מ
מליאת הכנסת אישרה היום (12 דצמבר 2016) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לעידוד השקעה באנרגיות מתחדשות.

...קרא

איך עובד פאנל סולארי (תאים פוטו-וולטאים)

המרכיב המרכזי במערכת סולארית הינו פאנל פוטו וולטאי
בכל פאנל סטנדרטי קיימים 72 (יכול להיות גם 60) תאים פוטו וולטים המיוצרים מסיליקון.
בכל תא מתקיים האפקט הפוטו אלקטרי בו פוטונים (חלקיקי אור) הפוגעים בשכבת הסיליקון גורמים לתנועת אלקטרונים מה שמוביל ליצירת זרם חשמלי.

...קרא

פטור מארנונה ליצרני חשמל מאנרגיה סולארית

מהיום אין צורך לשלם ארנונה על גגות ושטחים עליהם מוצבת מערכת סולארית לייצור חשמל בטכנולוגיה פוטו וולטאית.
ועדת הכספים אישרה תקנות שמעניקות בפועל פטור מארנונה לבעלים פרטיים של מתקנים סולאריים להפקת חשמל לתצרוכת ביתית.

...קרא

שאלות נפוצות

חברת החשמל משלמת ליצרני חשמל סולארי על בסיס קריאת מונה שהיא מבצעת בין מועדים מוגדרים מראש ממש כמו שהיא קוראת את מונה הצריכה שלכם בשגרה. במידה ואתם אנשים פרטיים וביצעתם הגדרה של הוראת קבע מולם יבוצע תשלום אוטומטי לחשבון הבנק שאת פרטיו סיפקתם במהלך התהליך. במידה ואתם מוגדרים כיישות משפטית אחרת כמו חברה בע"מ או עוסק מורשה, חברת החשמל תשלח לכם לאחר קריאת המונה "המלצת חשבון" ולאחר מכן, תדרשו להוציא חשבונית עבור הסכום לתשלום בתוכנה שנקראת ניפנדו.

נתחיל מהשורה התחתונה: מערכת סולארית לא מהווה סכנה. תחילה, נבדיל בין סוגי קרינה שונים על בסיס אורכי גלים. בחלוקה גסה מתייחסים לגלים בספקטרום האלקטרומגנטי בתדרים נמוכים כקרינה בלתי מייננת ולגלים בתדרים גבוהים כקרינה מייננת. 

נחלק את המערכת הסולארית לפי רכיביה כדי להבין יותר: 

  • פאנלים סולארים – אשר קולטים את אנרגיית השמש אינם פולטים קרינה למעט קרינת אור המוחזרת מהם וקרינת אינפרא-אדום הנוצרת מהתחממות בדומה לכל אובייקט שמתחמם. 
  • ממיר המתח – פולט רמה מסוימת של קרינה בתחום התדרים הנמוכים בדומה לארונות חשמל או מוצרי חשמל שונים הנמצאים בסביבתנו ביום יום. במידה והמערכת נבנית בתכנון נכון על פי המלצות המשרד להגנת הסביבה, חברת החשמל וחברת הממירים מובטח כי הממיר לא יגרום לחשיפה לקרינה. ממירי המתח מהדור החדש פולטים מעט מאוד קרינה ולכן שמירת מרחק סביר העולה על 0.5 מטר אמור להפיג את חששותיכם. למען ההשוואה המיקרוגל או המזגן שלכם עשויים לפלוט יותר. 

ראייה להתפתחות התחום בנושא הקרינה – בחודש יולי 2022 יצא צו של המשרד להגנת הסביבה (צו הקרינה הבלתי מייננת) אשר מגדיר כי "מיתקן פוטו-וולטאי שהספקו המותקן הוא עד 1 מגה-וואט, כאשר רכיב המערכת ההופך זרם ישר לזרם חילופין מרוחק לפחות 0.5 מטר ממקום שבו שוהים בני אדם דרך קבע" אינו נדרש היתר קרינה. כנ"ל הדבר למתקני אגירה עד 10 קילוואט.

בישראל נהוג להסתכל על טווח של 25 שנים בתכנון ההשקעה. יש לכך מספר סיבות למשל החוזה מול חברת החשמל הינו ל-25 שנים וגם מרבית רכיבי המערכת מגיעים עם תוקף אחריות למשך זמן ממושך. 

  • לוחות סולארים מגיעים עם אחריות יצרן על מרכב הפאנל ל-12 שנים. בנוסף, היצרנים מתחייבים ל-25 שנות אחריות על תפוקת המערכת. כלומר, היצרנים מתחייבים שתפוקת הפאנלים לא תרד ביותר מחצי אחוז בשנה. 
  • ממיר המתח של מרבית החברות השונות מגיעים עם 10 שנות אחריות ואילו ממיר המתח של סולאראדג' מגיע בצורה אוטומטית עם 12 שנות אחריות. ניתן להרחיב את האחריות בעלות שולית למשך זמן רב יותר. 

לאור טווחי האחריות שהוצגו ניתן להבין כי המערכות נחשבות אמינות ובעלות אורח חיים ארוך מעבר להחזר ההשקעה.

חד משמעית כן! המערכת מייצרת חשמל גם בחורף. תנאי קרינת השמש בישראל טובים למדי, אומנם התפוקה של כל פנל סולארי בחורף תהיה נמוכה בכ-30-50% מהתפוקה בקיץ. חשוב להבין כי אנו מתכננים את המודל העסקי לפי הסתכלות שנתית ולא חודשית. למרחיקי לכת ההבדלים העיקריים בין חודשי החורף לקיץ הם זווית מיקום השמש (יש הבדלים של כ-60 מעלות), כמות שעות אור יומית ותנאי מזג אוויר המאפשרים פגיעה של קרני אור בפאנלים הסולארים.

יש מספר אפשרויות למימון מערכת סולארית. 

נתחיל בכך שהבנקים אוהבים לתת מימון עבור השקעה סולארית. הם רואים בהשקעה זו יציבות וביטחון ביכולת הלקוח להחזר המימון.

כמובן, התנאים עשויים להשתנות בין לווה ללווה אך באופן כללי ניתן לומר שתנאי המימון אמורים להיות אטרקטיביים. 

אפשרות נוספת – אתם תביאו את הגג ואנחנו נביא את כל השאר! יש לך גג הגדול מ-300 מ"ר? אנחנו נממן, נתכנן, נתקין ונתחזק את המערכת ואת/ה? תמשיכו בשגרת החיים ותקבלו כ-70% מהרווחים!

בשנת 2016 חוקק החוק לעידוד השקעה באנרגיה מתחדשת. החוק קובע שאם את/ה אדם פרטי תקבל פטור ממס הכנסה עד ל-24,000 ש"ח בשנה ואם תחצה את הסכום תשלם 10% מהשקל הראשון עד תקרת הסכום כ-100,000 ש"ח בשנה. 

במידה ואדם בונה על ביתו הפרטי אך הוא רשום כעוסק מורשה, התהליך מחייב בדיווח ע"י הגשת חשבוניות. עם זאת, בדו"ח השנתי הכנסות אלה הולכות לסעיפים מיוחדים שאינם חייבים במס (כמו שכר דירה). במצב זה, תקבל מע"מ על הסכום.

במצב בו אדם רשום כעוסק פטור, הוא יקבל את אותן הטבות כפי שתואר לעיל אך חשוב לשים לב! במידה והכנסות המערכת יעלו על תקרת ההכנסה לעוסק פטור הוא עשוי להפוך לעוסק מורשה ואנו ממליצים לתת את הדעת על כך.

במידה ואתה מקים מערכת על העסק, את\ה תרשמו את ההכנסות מהמערכת כמו כל הכנסה. במצב זה, תוכלו להזדכות על המע"מ, תוכלו לרשום אותה כהוצאה מוכרת וגם תקבלו פחת מואץ בשיעור של 25% בשנה.

למרות מה שרשמנו עבורכם פה, איננו יועצי מס ולכן ממליצים לכם לבדוק את הדברים מול רו"ח.

ההתקנה הפיזית על הגג לוקחת ימים בודדים עד חודש (תלוי בגודל הגג) התהליך כולו אורך מעט יותר מ-6 חודשים, התהליך אינו דומה בין פרויקט לפרויקט זאת לאור העבודה מול סניפי חברת חשמל שונים ו/או עבודה בלוחות זמנים שונים בתחנות הבירוקרטיות לאורך התהליך לרבות רישום לאסדרה, פתיחת הזמנה בחח"י, קבלת אישור כניסה למכסה, רישוי והאישורים הדרושים מול חברת החשמל ודיווחים למשרד האנרגיה והוועדה המקומית (מסמכי סנכרון).

חשוב להזכיר! אנחנו דואגים לכל הביורוקרטיה מא' ועד ת'.

טופס 4 מהווה את אחד האישורים הסופיים בתהליך בנייה של מבנה חדש בסוף תהליך הבניה, בעל/ת היתר הבנייה מגיש בקשה לקבלת טופס 4 מהרשות המקומית על מנת לחברו לתשתיות כמו מים, חשמל וטלפון. על מנת לקבל מהועדה המקומית בעל/ת ההיתר יצטרך להגיש מסמכים שונים בהתאם לחוק לקבל היתר האכלוס למשל: בדיקת התאמה בין ההיתר לבניה בפועל, אישור מהנדס לעמידה בעומסים, אישור בדיקת תקינות הבטון בשלד המבנה ועוד מסמכים שונים. 

רוצים לשמוע עוד?
השאירו פרטים ויועץ שלנו יחזור אליכם

תגיות: התקנת גג סולארי, גג רעפים בגג סולארי, כלות הקמת הגג הסולארי, מערכת פאנלים סולאריים על הגג, מחיר להתקנת מערכת

דילוג לתוכן