נכון להיום, החקיקה בישראל אינה מסדירה מאופן מוחלט את נושא הטענת הרכבים החשלמיים ולכן אנו נסמכים על החלטות, הוראות של חוק המקרקעין ופסיקות בתי משפט.
היום החקיקה בישראל מחלקת את קבלת האישורים להתקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי לפי קטגוריות. נציין כי, שילוב רכבים חשמליים במבנים קיימים ו/או כאלו שלא הכינו תשתיות מראש גרמו למורכבות במספר סוגיות שעליהן צריך לתת את הדעת.
ראשית, במידה ומדובר בחניה פרטית בבניין משותף ועמדת הטעינה מחוברת לארון החשמל הפרטית שלכם אז אין קושי משפטי מיוחד, התקנת עמדת טעינה ברכוש משותף נחשבת שימוש סביר. ייתכן ונציגות הועד תדרוש לבקש לראות ביטוח צד ג'.
במצב בו החניה הינה רכוש משותף כלומר, החניה איננה רשומה על שמכם בטאבו אתם תדרשו לקבל אישור מוועד הבית כדי לבצע את ההתאמות הנדרשות.
במצב המתואר ועד הבית נדרש להקים עמדת טעינה משותפת לדיירי הבניין ובהסכמה. בשלב זה אנו ממליצים לבצע סקר היתכנות ובניית תכנית אסטרטגית עבור כלל דיירי הבניין בהסתכלות ארוכת שנים. בגיבוש התכנית תוכלו להבין איזה תשתית חשמל נדרשת? כמה רכבים חשמליים עתידיים לעשות שימוש בעמדות המשותפות? כיצד מתקזזים ומבצעים גבייה כספית? איך ניתן לבנות מערכת לניהול עומסים? כיצד ניתן לדאוג לשילוב רכבים חשמליים בעתיד? אסתטיקה ועלויות הפרויקט.
אפשרות נוספת היא קבלת אישור מועד הבית להתחברות למונה של ועד הבית וביצוע התקזזות מולם.
אנו לא ממליצים על אפשרות זו מפני שהיא נקודתית ותמנע בעתיד אפשרות שילוב של רכבים נוספים לאור עומס בתשתית החשמל.